+371 22 066 211
info@carlava.lv
Kleistu 27a, Rīga, LV-1067
Seko Mums:

Savirzes regulēšana

Kas ir savirze-savērsums?

Dažādas iestatījumu iespējas var radikāli mainīt automašīnas paradumus, braucot pa ceļu. Mēs attieksiesies uz pašu jēdziena "banda-sabrukums" jēdzienu. Camber ir riteņu leņķis attiecībā pret ceļu. Ja riteņa augšdaļa ir vērsta uz mašīnas centru, sabrukums tiek uzskatīts par negatīvu, pretējā gadījumā centrā ir pozitīvs. Negatīvā atstatuma plus ir tas, ka ritenim būs vislabākā saskares vieta ar ceļa virsmu. Ja jums ir nepieciešams labāks saķepums (kaitējot gumijas ilgmūžībai), jums jāuzstāda 1,5-2 grādi no priekšpuses un 1,5 grādi no aizmugures (sakarā ar to, ka priekšējā ass ir vairāk iekrauta). Ritenis ir riteņa rotācijas ass garenvirziena leņķis (riteņu horizontālais stāvoklis arkos). Nedaudz palielinātam ritenim ir pozitīva loma. Automašīna daudz labāk reaģē uz stūres rata stāvokli un ir labāk kontrolēta, jo īpaši lielā ātrumā. Ja ritenis tiek nevajadzīgi palielināts, stūre kļūs "smags". Un gadījumā, kad ritentiņš ir katastrofāli milzīgs, pie ārējā riteņa stūriem tiks pievienots negatīvs slīpums. Ja vēlaties eksperimentēt, nevis pārspīlēt, ieteicams veidot ritentiņu ar +1 vai +2 grādiem līdz standartam. Un, visbeidzot, konverģence. Tas attiecas uz kopējo konverģenci (leņķu summa starp mašīnas garenisko asi un plakni, kas iet caur labo un kreiso riteņu centru). Vispirms priekšējiem riteņiem. Pozitīvas konverģences priekšrocība ir stabilitāte pie liela ātruma, un negatīvie ir nepietiekamā ātruma palielināšanās. Negatīvās konverģences priekšrocība ir uzlabota riteņu reakcija uz stūres rata kustībām, un mīnuss ir gumijas ātrais nodilums, ceļa nelīdzenuma pārnesums uz stūres ratu vai vienkārši "pīšanas". Kas attiecas uz aizmugurējiem riteņiem, situācija ir gandrīz vienāda. Ja jūs veicat negatīvu saplūšanu, tad automašīna būs tendence uz dreifiem. Vispiemērotākais ir vadīt automašīnu ar nulles konverģenci abās asīs.

Kas ir savirze-savērsums?

Automašīnas riteņu savirze-savērsums ir viens no svarīgākajiem mašīnas ekspluatācijas aspektiem. Riteņu savirze-savērsums ir riteņu novietojums attiecībā pret zemi un braukšanas virzienu. Riteņu novietojums horizontāli (paralēli zemei) tiek saukts par savirzi, bet riteņu novietojums vertikāli (pret zemi) tiek saukts par savērsumu.